Minibanken slukte kortet mitt, hva skal jeg gjøre?
Dersom minibanken har slukt kortet ditt, kan årsaken være:
1. Skader på magnetstripen
2. At kortet er blitt sperret
3. Tekniske feil ved minibanken
Ta kontakt med vårt kundesenter snarest dersom dette skjer.
Hvordan kan jeg endre kredittgrensen på kortet?
Du kan søke om endret kredittgrense i nettbanken. Hvis søknaden godkjennes, endres grensen umiddelbart. Her kan du også senke kredittgrensen dersom du behøver mindre kreditt.
Glemt PIN-Kode?
Logg deg inn og velg
Hent PIN. PIN-koden blir synlig på skjermen en liten stund før den skjules igjen.
Finner ikke gyldig kort for å hente ut PIN-kode
Dessverre er det en noen PIN-koder som ikke kan hentes ut i nettbanken da de er for gamle. I slike tilfeller vil du få beskjed om: ”Finner ikke gyldig kort for å hente ut PIN-kode.” Vi ber deg om å ta kontakt med kundesenteret på tlf +47 915 03 850 dersom du får denne feilmeldingen.
Finnes det mulighet for eFaktura?
Eika Kredittbank tilbyr eFaktura til sine kunder. Når du har betalt en regning i nettbanken vil du oppleve å få spørsmål om du ønsker å bruke eFaktura. Si "ja takk" og din neste faktura kommer som eFaktura. Alternativt kan du opprette eFakturaavtalen manuelt i nettbanken til din daglige bank. Bruk KID-nummeret ditt som eFakturareferanse, det finner du under "Kortinformasjon" i nettbanken.
Hva er revolverende kreditt som kommer på fakturaen?
Revolverende kreditt er beregnet rente for benyttet kreditt på kredittkortet.
Kan jeg få endret forfallsdato på fakturaen?
Ja, du kan velge mellom forfallsdatoene 5., 15. og 25.
Send en e-post til
kundesenter@eika.no for å endre forfallsdato.
Må jeg vente på neste faktura med å sjekke transaksjonene mine?
Nei, du kan når som helt sjekke transaksjonene dine i Mitt Kort appen eller i ved å logge inn på eikagold.no og velge "Transaksjoner".
Jeg får ikke opp eFakturagrunnlaget mitt
Sannsynligvis har du en POP-UP blokkering som stopper dette. Du kan rette dette ved å klikke på
Verktøy- POP-UP blokkering – alltid tillate POP-UP fra dette området.
Ring oss
Har du spørsmål om kort og kortbruk kan du enten ringe vårt kundesenter på +47 915 03 850.
For tap eller sperring av kort ring Sperretjenesten på 915 03 850. Tjenesten er tilgjengelig 24/7. Du kan også sperre og bestille nytt kort i nettbanken.